fredag 14 november 2008

ännu en dag i Paris

Ännu en dag har passerat här i Paris. Var i skolan mellan nio och ett - tränade bl.a. på hur man beskriver var någotnting finns (framför, bakom osv.) och att ge vägbeskrivningar osv. Efter skolan och en crêpe till lunch så åkte jag och Marie-Aimée till en outlet för kläder och annat. Hittade inget, men det var en mycket mysig butik med en massa fint. Därefter ville jag köpa en bok med konjunktioner och grammatik på franska så Charles följde med mig till fnac där jag köte två böcker - en om det ovannämnda och en med bra fraser för att träna uttal. Tänkte att jag skulle ta och anstränga mig än mer med franskan nu - finns så mycket att göra här så det blir gärna så att man hittar på något annat. Igår åkte jag föresten till Montparnasse med några av mina kompisar från skolan, vi gick på en bar som hette the financier. Ikväll funderar jag på att följa med Will och hans kompis ut, eventuellt följer Charles med. Har dock inte bestämt mig ännu. Fick föresten en inbjudan till att shoppa som VIP på någon butik här i Paris, eller ja egentligen är det Marie-Aimées inbjudan men hon gav den till mig. Det är nästa vecka, jag längtar! Oj, vad mycket svammel hit och dit det blev. Oh well!
Bise!

Inga kommentarer:

Mina kära besökare