fredag 21 november 2008

Hejsan svejsan!

Ni får ursäkta titeln på detta inlägg, men jag fick bara världens lust att skriva så då jag inte har så stor användning för det här i Paris. Jag behöver få ur mig lite svenska ibland också, detta även om jag inte brukar använda begreppet så mycket i Sverige heller. Fick bara världens lust! Oh well. N'importe qoui?
Igår (i förrgår?) gick jag och Nico på rundvandring i Saint-Germain de prés och såg bl.a. Paris äldsta kyrka. Då jag, som bekant, fortfarande inte har någon kamera Nico han att skicka över sina bilder så jag lägger ut några senare. Jo, men det var i förrgår föresten. I samma område ska jag, Arianna och Jorge gå ut ikväll. Det ska bli kul! Arianna kände några som ägde en bar där så vi åker dit for some drinks och därefter blir det eventuellt utgång på någon klubb i närområdet. Arianna och jag pratade föresten om var man kunde klippa sig här i Paris och detta är något jag gått och funderat på. Vi frågade vår lärare Valerie om var hon klippte sig och hon rekommenderade ett ställe och hjälpte oss med de franska ord vi behövde för att det skulle bli rätt. Arianna var dit igår och hon var mycket nöjd, det blev bra. Jag tror att jag också ska gå dit, men jag väntar nog tills det är lite närmare inpå hemfärd. Arianna ska företsen åka hem nästa vecka, lite tråkigt. Hon och jag har gått i samma klass sen jag kom hit. Men så är det här, folk kommer och åker hela tiden. På samma gång är det de som är kul också, att det händer så mycket. Nästa vecka ska jag och Gemma och Gemmas pojkvän hem till Joanne som är en amerikanska i 40-års åldern och äta middag. Det är tydligen någon amerikansk högtid på torsdagen och hon ville bjuda på mat. Hon skulle ha besök av någon som var runt vår ålder också, så hon tänkte väl att det kunde vara kul för henne att träffa någon i samma ålder. Joanne erbjöd föresten också mig att komma och bo hos henne om jag skulle till USA någon gång, perfekt att ha en kontakt där om man ska dit och det vill jag. Samma med England, där har jag en kompis som heter Will och motsvarande gäller för Italien, Spanien, Mexico, Tyskland osv. Det är det som är så himla bra med detta, att man får träffa så mycket folk från olika länder och kulturer.
Idag vaknade jag 8.36 trots att jag hade ställt klockan på 7.00, det är den där snooze knappen. I vilket fall kom jag till skolan en kvart försent efter att ha gjort mig i ordning och ätit frukost på en kvart. Kom dit halvt vaken och kastades in i någon sketch vi skulle improvisera på franska. Vet inte hur många ord jag fick fram rätt, kände mig trött och frustrerad. På rasten planerade jag att ringa hem och få beklaga mig lite och få tillbaka lite kraft, men Joanne frågade om jag ville följa med till Starbucks. Jag följde med och efteråt kändes det lite bättre. Senare på dagen frågade Nico vad jag hade för planer för eftermiddagen och Arianna frågade alltså om vi kunde gå ut ikväll. Man behöver inte känna sig ensam länge här! Folk är verkligen shysta och mån om varandra.
Nee, nu tänkte jag om jag skulle dra en vända ner på stan och eventuellt kolla in Demarchelier utställningen en gång till.
Bisous!

Inga kommentarer:

Mina kära besökare