fredag 21 november 2008

bara i Paris

På metron målar en tjej av mig i sitt slitna, svarta anteckningsblock. Hon är duktig, studerar förmodligen konst eller något liknande. Tänkte om jag skulle fråga om jag kunde få teckningen, men det blev inte så. Jag hoppar av i Pigalle för att byta mot St. Paul. Så anländer jag i Le marais för att leta efter Vintage butiken, hittar inte dit. Hamnar däremot i de mest mysiga kvarteren, gatorna är smala och lyktorna ger dem ett gulaktigt ljus. Ramlar in i någon park där människor sitter på bänkarna och firar att det äntligen är helg. - Paris är verkligen sådär klyshigt, det är allt jag hade förväntat mig. Överallt ser jag möjligheter till fantastiska bilder, men så har jag ju ingen kamera. Mais, cést pas grave. Jag har kvar det i minnet.

Ikväll möter jag upp Ari och Jorge för utgång på rue Princess. Nu tittar jag på Star academy!

Bisous!

Inga kommentarer:

Mina kära besökare