söndag 9 november 2008

La campagne



Sitter har här i familjens lantstalle nagra timmar utanfor Paris. Borjar misstanka att de göder mig har eller nat - varje maltid bestar av forratt, varmratt, ost och baguette, efterratt och vin. Missforsta mig ratt, jag alskar det franska koket men tro mig det ar inte bra for figuren och snart ar det dags att ata igen. Ben oui, det ar anganama problem antar jag.

Upptackte nar jag laste igenom denna text att det ar ganska svart att lasa utan prickarna over o och a.

Igar besokte vi ett stort slott, tydligen frankrikes storsta och mycket vackert. Inte helt olikt Hogwarts om jag far saga det sjalv. Det ar harifran bilderna ovan kommer. I ovrigt ar det mycket vackert har pa den franska landsbygden, tog en promenad med familjen bland stenhus och tranga grander. Gick dar i regnet med Hermés hatten jag fatt lana av mamman i familjen, insvept i den nya kappan och under ett Mulberry paraply som Charles som den gentleman hqn ar bar pa. Sant ar livet pa den franska landsbygden. Har aven hunnit med ett besok pa ett museum om det forsta varldskriget, Tobbe skulle ha gillat det :). Imorgon vet jag inte vad vi ska hitta pa och i overmorgon atervander vi till Paris. Sant ar livet pa en pinne.

Har foresten inte skrivit om mina fynd fran valgorenhets utforsaljningen! Det blev tva koftor och en vaska. Det var battre an jag hade forestallt mig med marken som charcharel och laura ashley, och detta aven om jag kom dit efter skolan nar det borjade ta slut. J'aime faire des courses!

Grattis pa farsdag pappa!

Inga kommentarer:

Mina kära besökare