söndag 2 november 2008

Bonjour

Igår var det lördag och utgång med Hanna, Vanja, Jasmine och några till. Förfestade hos en kille som hette Jeronimo som hade en jätte mysig lägenhet förövrigt. Charles följde också med. Har en del bilder från kvällen som jag gärna skulle ha lagt ut om det inte var för det att JAG TAPPADE KAMERAN I VATTEN IGÅR. Utan att gå in på detaljer om hur så har jag alltså ingen kamera för tillfället, känner mig naken. Igen kamera och jag är i Paris, om jag inte får igång den får jag kov att köpa en ny. Skön utgift - för de pengarna hade jag kunnat shoppa, men what can you do. Cést la vie. Idag hade jag tänkt att shoppa så jag tog metron till Havre-Caumartin och Printemps, inte tänkte jag på att det var söndag. Inte ens starbucks i Saint-Augustin var öppet. Jag beslutad mig för att promenera tillbaks och jag hittade faktiskt. Gick in i en jättemysig park där jag tänkte att jag skulle jogga någon gång, där låg också ett museum som jag kollade igenom. Var vaser och annat från olika kinesiska dynastier. J'aime Paris - promenera längst mysiga gator, gå på museum, flanera genom parker, starbucks, shopping, Louvren, Champs-elysée, triumf bågen, eiifel tornet och jag skulle kunna fortsätta länge. Trivs så bra här. Jag, Charles och Louis åt lunch på pizza hut idag och därefter promenerade vi en sväng utanför Louvren, genom en park och mot Champs-elysée. Nu är jag tillbaka i lägenheten, hade tänkt att jag skulle hinna med att plugga lite, men det tycks inte finnas någon tid till det. Bio ikväll? Imorgon blir det nog shopping. Vintage shoppade lite i étienne marcel och en butik som hette Episode tror jag i fredags - köpte en pälsmössa, en prickig sjal och en sammets fluga. Tänker defenitivt försöka hinna med att åka till de flesta bra vintage butikerna här i Paris och på fredag är jag faktiskt medbjuden med familjen till någon form av outlet. Jag frågade Charles lite smått på skämt om han trodde att jag skulle kunna hitta någon Chanel väska där och han svarade att cést possible. CÈST POSSILBLE! Jag längtar redan till fredag. Nu väntar ännu en skolvecka och jag ska verkligen försöka lära mig lite mer franska nu- det är ju trots allt därför jag är här. Har så himla mycket att berätta om - härav det überlånga inlägget- men det händer ju så mycket här och jag måste ju ta allt från början när jag berättar. Ne nu ska jag surfa runt lite på internet - kollade faktiskt från klippen från idol igår, det saknar jag lite. Fredagarna med godis från rätt pris och idol - det är konstigt att det alltid är det jag saknar. Det var samma sak i Uganda och Cypern - jag längtade jättemycket efter godis och film från rätt pris. Mysko. Men vad fasen nu är jag i Paris och Paris är ju städernas stad. Bise!

1 kommentar:

Maja sa...

haha men vafan Sofia! jag som hade hoppats pa lite fler bilder pa dina franska broder! :D Du verkar da iaf ha det jattebra!, vilket gor mig glad, enjoy!! Puss <3

Mina kära besökare