lördag 22 november 2008

montmartre

Så, gårdagen - utgång mittemot "Princess and the frog", kommer dessvärre inte ihåg vad stället hette. Det var jag, Arianna, Jorge, en till italienska,två fransmän och en brasilianska. Återigen, har jag ju ingen kamera - men Arianna tog bilder så det kommer. Senare på kvällen kom också Jasmine, Emma och Salvar. Tog en taxi hem vid fyra snåret. Ännu en kväll med drinkar och trevligt sällskap! Möter troligtvis upp Arianna till kvällningen igen, denna gång för utgång på "social club" på eller om det var nära Champs-Elysée. :)
Idag har jag haft en Ego-dag. Jag frågade mig själv imorse: "Vad vill du göra idag Sofia? Du är i Paris!". Blir ofta så att man hakar på någonting och inte mig emot, men jag vill hinna bocka av min "att-göra-lista" också. Så jag bestämde mig för att åka till Montmartre och frågade Charles om jag kunde få låna hans kamera. Så idag har jag alltså strosat längst gatorna i Montmartre och myst. Det är obeskrivligt fint där, utsikten över Paris från Sacre-Couer är makalös. Därefter kunde jag inte låta bli att åka till Etiénne-Marcel och kolla i affärer. Tänkte att jag skulle avsluta dagen med en "Chocolat Viennois Classic" (choklad med vispgrädde och chokladsås) på starbucks. Åkte först till Havre-Caumartin (vid Printempos och La Fayette) men där var det så jätte mycket folk, det gick knappt att ta sig fram längst gatorna, så jag antog att det skulle vara lika illa på starbucks. Åkte då istället till St Augustin och slog mig till slut ner på Starbucks med en chocolat Viennois Classic, satte mig i en fotölj och läste. Sen gick jag hem. Jepp, det var mig dag det!

Inga kommentarer:

Mina kära besökare