söndag 16 november 2008

bio

Jag och Charles var föresten på bio igår kväll. Ingen utav oss hade några planer så jag föreslog bio, en stor fördel med att bo i en stad - bion går i stort sätt hela tiden. Såg en fransk film som hette Vilaine, försökte hänga med så gott det gick och jag tror att jag förstod vad som hände i stora drag. Har tänkt att gå och se "The dutchess" någon dag också, den verkar vara bra. Idag har jag faktiskt varit ut och sprungit. Tänkte vara lite smart och lämna nyckeln i familjens lägenhet så jag slapp dra omkring på den. Ett ogenomtänk beslut. Fick först stå och vänta tills dess att det kom någon som skulle in genom första porten, det tog kanske tio minuter. Därefter fick jag ringa på hoss vaktmästaren och försöka förklara mitt problem på franska- allt han hade att säga vara "passage interdit" som betyder tillträde förbjudet. Fick dock portkoden och försökte ringa upp till Charles, men han dammsög. Efter många om och men kom jag till slut in i huset, nästa gång tar jag med mig nyckeln. Bra för min franska dock! Nu ska jag göra mina läxor, det är söndagkväll här i Paris också. Bisous!

Inga kommentarer:

Mina kära besökare