tisdag 11 november 2008

Laudrée


Jag och Charles var föresten och fikade på det kända caféet Laudrée här i Paris, detta under en shoppingrunda. Vi drack choklad med vispgrädde och till detta tog jag en macaron med caramel smak. Imorgon börjar jag jogga!
Hit tror jag föresten att jag ska ta ma mére et ma tant, och ja - moster är faktiskt tant på franska (sorry gunilla). Mamma och moster kommer alltså kanske och hälsar på mig här i Paris, ska bli jättekul att få visa dem runt. Längtar! Föresten frågade farfar Suire mig om min mamma var lika stor som jag - tydligen är jag stor, även Charles har sagt att han föreställt sig att jag skulle vara mindre. Vet inte riktigt hur jag ska tolka detta, men väljer att tro att de tycker att jag är lång. Jodå, men det är faktiskt något jag tänkt på själv - de flesta fransyskor är ganska korta. Med tanke på att jag, mamma och moster är ganska långa allihop så kommer vi nog att stå ut i mängden - som långa och ståtliga menar jag!

1 kommentar:

gunilla sa...

hej sofia
Jag tant gunilla ser verkligen fram emot att få komma o hälsa på dig. Jag har kollat in bloggen o du verkar ha de hur kul som helst.
Många kramar tanten med familj

Mina kära besökare