fredag 7 november 2008

l'elan

Forsta gangen jag lyckats komma over en dator pa rasten i skolan. Finns bara fem stycken och vi ar nagra fler elever har. Har foresten aterfatt min mobil nu, den lag i receptionen har pa skolan. Skrev just en text pa franska om vad och hur vi ater i Sverige och kanner mig faktiskt ganska stolt over mig sjalv da jag lyckades knopa ihop en hel sida utan lexikon. Fastnade pa ordet alg och fragade min larare som inte verkade forsta vad jag pratade om. Hela klassen involverades och eftersom det bara var jag som kom fran Sverige sa hade jag ju inget annat att gora an att satta handerna over huvudet och lite osakert saga:
- Moose?
Det hela slutade med att jag fick sla upp det sjalv och det ar tydligen l'elan. Nar jag sa det spreds ett ahhhh over klassen. Jepp, sa gick det till nar jag med gester och engelska skulle forklara vad en alg var for en grupp icke-svenskar. Men for ovrigt gick det bra, petitesser bara!

Inga kommentarer:

Mina kära besökare