fredag 12 december 2008

Myskvall hemma hoss familjen Suire

Har myskvall hemma hoss familjen Suire. Har atit gott som alltid, idag var det nagon typ av skinka med senap (smakade valdigt mycket som julskinka) med hemmagjort potatismos. Darefter har jag varit smakrad at Louis som kopt en ny kostym och han var mycket stilig! "Tout les filles vais tomber amoreux" trodde han, 90% trodde Laurent ;). Kommer att sakna att vara har nar jag aker hem, har trivts sa himla bra har hemma hoss familjen Suire. De har hjalpt mig med allt och lite till, kanns faktiskt lite smajobbigt att lamna dem. Men Marie-Aimée sa igar att hon tyckte att jag skulle komma hit snart igen sa vi kunde aka till lantstallet i Normandie, vi har inte hunnit med det nu sa. Kommer foresten inte att hinna till Versallies heller tror jag, men men c'est pas grave! Har hunnit med sa mycket annat, jag, Emma och Christiane var foresten pa Louvren idag. Hann med att se litegrann som Mona-Lisa, Napoelons lagenhet och Niké bla. Imorgon ska jag ga till ett museum som visar ett hus med inredning odyl fran omkring 1700-talet skulle jag tro, darefter ska jag mota upp Christiane for att dricka choklad med vispgradde pa Ladurée. Det ar ganska dyrt dar men det ar som att dricka smalt choklad med den allra godaste gradden sa att det ar vart det. Jag tar upp det dar med att vara nyttig efter jag har kommit hem, eller ja efter jul och nyar kanske. Kanns overkligt att jag snart kommer att fa traffa alla igen. Kanns som att jag har varit borta lange, anda kanns det som att tiden har gatt sa fort. Jag ar dock sa glad att jag har gjort detta, har traffat sa mycket harliga manniskor och gjort sa mycket roligt, sa har jag ocksa verkligen uppskattat allt jag har hemma. Jag har aldrig riktigt langtat hem sa att jag har tyckt det har varit jobbigt, nar jag har kannt hemlangtan har jag mest varit glad for att tanka pa alla jag har darhemma. Ar stolt over mig sjalv att jag har klarat detta om ca en vecka sitter jag pa planet hem igen och far traffa allihopa igen. Ahh vad jag langtar! Kommer att kannas konstigt att inte vara hemma pa luciamorgonen, forsokte forklara for Louis vad man gjorde pa luciamorgonen, c'est ta dire ga upp vid 6 for att ata lussebullar och kolla pa luciataget pa tv. Vet inte om han riktigt forstod vad som var sa bra med att ga upp tidigt en lordagmorgon dock, han och Charles ar som Matte nar det handlar om att ga upp tidigt ;). Hursomhelst har jag 5 luciatag att ga imorgon om jag vill, man behover inte ga pa alla dock. Tror att jag tanker noja mej med tre pa kvallen, ett utav dem kommer familjen till! Ska bli kul att visa dem det jag har forsokt forklara atskilliga ganger. Jaja, nu ska jag aterga till idoltittandet. Go Kevin! Foljer foresten ocksa Star academy som ar motsvarigheten till idol i Frankrike och det ar final dar ocksa ikvall.
Bon soirée et bisou!

Inga kommentarer:

Mina kära besökare