måndag 8 december 2008

gardagen

Igar var jag i champagne och gick luciatag, var jattemysigt! Det var ett tag sedan man gick luciatag nu och jag har aldrig gjort det i frankrike, efter en chamagneprovning. Var en liten by med massa smagator och hon som visade oss sin vinkallare var svenska. Hon hade gift sig med en fransk champagne bonde och bodde dar numera. Visste ni att Sverige ar den elfte storsta importoren av Champagne foresten, det har champagne bonden exporterade 90% till Sverige. I bussen hem satt nagra franska stjarngossar och spelade gitarr och sjong latar som "Hallelujah" och aven en del franska latar. Har faktiskt lite julstamning nu, hemma hos familjen Suire har man redan stallt fram julkrubban och jag har typ fyra luciatag till den har veckan! Redan foresten, det ar ju faktiskt andra advent. Kan inte riktigt fatta det idag ar det soligt har i Paris och det ar fortfarande gront pa backen. Jag saknar sno! Men nu ar det bara tva veckor tills jag ar hemma igen!

1 kommentar:

carro sa...

Hej! Här hemma är det jätte mycke snö hemma. Vi ska försöka hålla den kvar till jul. Du kan väll ringa. Jag har provat flera gånger men det funker ej...? mamma

Mina kära besökare