onsdag 17 december 2008

forsov mig, igen

Har forsovit mig igen. Kommer man mer an en kvart forsent far man inte komma in pa lektionen och jag var en halvtimma sen, sa nu sitter jag har pa datorn i skolan och vantar. Det ar alltid samma lektion jag kommer forsent till ocksa, idag har vi teater och forra veckan kom jag ocksa forsent till den lektionen. Det gor mig iochforsig inte sa mycket, har svârt med det dar att verka arg pa franska ;). Har planerat vad jag ska saga.

"Je suis desolée, mais je me suis reveilé trop tard. Cétait froid dans ma chambre, donk je n'ai pas me levée"

Kanske kan jag fa lite sympati, hon sa sjalv forra gangen att hon hade svart att kliva upp pa vintern sa. Fabio ar foresten har nu, motte upp honom igar vid Louvren tillsammans med Emma och Christiane. Darefter hade han inte mycket till val, han fick folja med oss pa ett modemuseum da vi hade planerat att ga dit sen nagon vecka tillbaka. Utstallningen var lite utav en besvikelse dock, valdigt liten och inte jatteintressant. Sa fick man inte ta kort pa nagonting heller, fick dock med mig tva kort som ag tog innan han sade at oss. Darefter akte jag och Fabio till Sacre-Coeur, kanns som ett sant dar stalle man maste visa upp om nagon kommer och halsar pa. Det var lite molningt dock sa utsikten var inte jattebra, men anda. Darefter besokte vi diverse historiskaplatser och akte till nagra kopcentrum. Horde ni foresten att det var bomber pa Printemps igar, jag brukar vara dar lite var och varannan dag. Hursomhelst sa akte jag hem till mig sen och Fabio till sitt vandrarhem. Darefter traffades jag, Fabio och Christiane pa Champs-elysée. Vi gick forbi julmarknaden och kande darefter for att varma oss nagonstans. Hamnade pa ett café med utsikt mot triumfbagen och tog oss ett glas vin samt baguette och fromage. Var inte jattebilligt, men en gang kan man ju unna sig det ;). Var hursomhelst jattemysigt, kandes sa himla lyxigt att sitta dar pa champs-elysee vid elva tiden pa en tisdagskvall, med utsikt mot Louis Vuitton butiken och sippande ett glas rott. Darefter borjade vi springa mot eiffeltornet da vi ville se det blinka, men vi missade det med nagra minuter dock. Fick dock se eiffeltornet dock, som alltid ar lika vackert pa natten! Detta aven om det var lite molnigt igar. Hamnade precis ovanfor den bro dar Diana dog, stod vid Seine och fotade eiffeltornet dar. Darefter tog vi metron tillbaka till Champs-elysée for att sedan ta sista metron hem. Idag ar jag trott. Tank att jag kommer em snart, ska bli sa himla skont! Aven om jag sakert kommer att sakna kvallar som gardagens och att det hander sa mycket har sa ska det bli sa himla skont att aka hem. Jag kan inte fatta att jag redan har varit har i tva manader, det har gatt sa himla fort! Kanske inte alltid har tyckt det dock, men anda. Snart kommer jag hem! Blev ett langt inlagg detta, har fortfarande en timme att fordriva innan forsta pausen. Far val gora en bloggrunda pa internet eller nagot, nar kommer bilderna fran Thailand Maja! har vantat i en manad nu ;). Ahh nu kan vi lika garna titta pa dem nar jag kommer hem, sa kan jag visa mina Parisbilder. Detta saklart med en pase godis fran rp. Kommer foresten vara nagon sorts julfest har pa skolan pa fredag efter lunch med lotterier och grejer, ska bli intressant. Ne nu har jag skrivit nog for idag! Bisous

Inga kommentarer:

Mina kära besökare