torsdag 5 februari 2009

jeudi



Igår gjorde jag en liten tripp till Falun. Åkte främst dit för en sväng på myrorna blev himla inspirerad av Rachel Zoe och hennes vintage shopppande. Tror dock inte att myrorna i Falun är lika full av hollywoodglamour som butikerna i New york och LA, mest avhängda stickade tröjor odyl. Hittade dock en svart kappa med underbart glittriga knappar och ett par bruna pumps som var någon strlk för liten egentligen, kunde bara inte inte köpa dem. Köpte därtill också två böcker en som hette "Mon cher Ami" och innehöll brev mellan Marie-Louise och Napoleon I, och en annan bok om Paris skriven av Herman Lindqvist. Min radar är verkligen inställd på allt som har med Paris att göra, står det Paris på något som måste jag bara ha det! Har föresten just läst ut "Madame de Pompadour" av Herman Lindqvist, jättebra bok om livet på Versailles och i Frankrike under 1700-talet. Köpte också en marinfärgad kavaj med ett emblem på bröstfickan, detta dock från slutrean på Gina. Köpte även än klänning som går lite djupt i ryggen och är till hälften svart och hälften vit. Färgerna kändes väldigt Chanel, fick mig att tänka på skorna ovan. J'adore, finns inte mycket man inte skulle göra för att äga de där skönheterna! Måste tjäna lite pengar först tror jag, vi får hoppas på jobbintervjun på måndag.
Idag har jag faktiskt seminarium i en och en halv timme över datorn, på franska. Ska med andra ord sitta med headset och webcam och prata franska med främlingar. Needå, men det ska bli spännande faktiskt, får hoppas på att man hänger med bara. Därefter bär det av till gymmet för att fixa med min tag, tänkte satsa på beach-09 jag. Troligtvis kommer sötsuget att vilja annat och godispåsarna från RP vara lika frekventa som vanligt. Men då har jag ju försökt iaf, n'est-ce pas?
Matchdag idag också, ikväll ska vi besegra Falun!

Bisous!

Inga kommentarer:

Mina kära besökare