fredag 26 augusti 2011

à Paris


Uppdatering i kort: Ännu en spännande dag väntar i Paris och jag har klarat finansiella styrningen.

Dagen började bra med ett glädjande besked på studentportalen och äntligen kan jag slänga det orangea kompendiet med nyckeltal och investeringsbedömningar. Grymt. Sitter just nu nere i caféet här på vandrarhemmet med ett regnigt Paris utanför fönstret. Har haft några grymt sköna dagar med riktigt fint väder, jag har till och med hunnit med att bli lite solbränd tro det eller ej. Hur som helst så var det väl väntat att det skulle bli någon lite regnigare dag så det gör inte så mycket egentligen. Regn innebär också ett perfekt tillfälle att springa på museum, så det är det vi ska göra idag. Sen ska det väl hinnas med lite god mat och något glas vin också skulle jag tro.

Gårdagskvällen blev riktigt trevlig med god mat på en mysig restaurang och gratis drinkar då Anna kände bartendern, farligt. Vi flyttade ut till restaurangens uteservering för vidare ölpimplande och mys i Parisnatten. Kvällen avslutades på vandrarhemmets bar. All in all, en riktigt härlig kväll med andra ord.

Ska ladda upp bilder från Parisvistelsen så fort jag kommer till Lyon.

Bisous med chéries.

Inga kommentarer:

Mina kära besökare