tisdag 20 januari 2009

Lundi


Jag sitter här och tittar på hur Obama invigs till president, historia skrivs för USA och världen. Det är otroligt vad mycket folk som är där och tittar!
Här i Insjön har det snöat som bara den, idag tog jag sparken ner till Peterssons café för att ta en ceasarsallad med Maja. Himla gott var det! Var på bio igår också föresten med Maja och Anna E som ska åka till Paris på söndag, jäklar vad avundsjuk jag är! Tänk att möta våren i Paris, med fashion week och allt annat det innebär. Jaja, jag ska iaf dit en sväng i vår och hälsa på iaf var det tänkt. Ska ju plugga franska här på hemmaplan också, så lite franska influenser får jag ju. Var ju som sagt på högskolan igår på introduktionsdag, detta även om jag inte vet om jag är antagen ännu eftersom jag gjorde min anmälan senare. Det verkar dock lovande och så fick jag höra lite franska också. Stod t.ex. brevid en fransman och en fransyska på busshållsplatsen som stod och pratade med varandra, älskar verkligen att höra franska! Det får mig att tänka på Paris och åh vad jag längtar dit!
Bisous!

Inga kommentarer:

Mina kära besökare