tisdag 28 oktober 2008

Bonjour tout le monde!


J´habite a Paris maintenat! Tänkte skriva ett inlägg på franska - men riktigt så långt har jag inte kommit ännu. Just nu sitter jag i matsalen hos familjen Suire på Boulevard Malesherbs, här bor - Laurent (mon pére francais), Marie-aimée (Ma mére francais) et mes deux fréres francais Charles et Louis. På den översta våningen i samma hus bor jag, jepp jag har en egen lägenhet. Den är inte så väldigt stor men ändå, två rum och frys och allt! Det ligger jättebra också, bara några hundra meter härifrån ligger Champs elysee - det kunde knappt ha blivt bättre och familjen är jättesnälla. De har hjälpt mig till skolan och hämtat mig där ifrån. Igår gick jag flera timmar med Charles genom Paris och han visade mig massa ställen - Louvren, Notre-Dame mm. Har så mycket att skriva att jag knappt orkar. Si tu veux tu me telephoner! Just nu sitter jag här med Charles och kollar på tv. Skriver mer någon anna gång tror jag, Imorgon ska jag med Hanna och Vanja (två svenska tjejer) till en fotoutställning - det ska bli kul. Skönt att prata lite svenska, känns som att man börjar tappa det nästan - pratar ju antingen franska eller engelska mest. Men men, skriver mer någon annan gång, antar att det är ett bra tecken att jag är så trött att jag inte orkar skriva eller eventuellt är för upptagen med annat. Saknar er alla där hemma och till jul kommer jag hem med julklappar från Paris! Nu ska jag återgå till tvn, men jag skriver senare!

Bise!

1 kommentar:

Maja sa...

Fan vad fin du är! Det låter som du har det toppen, pratar dagligen med Anna :P haha. Imorgon så far jag till thailand, ska bli skönt :) jag och Anna E är nu registrerade på Sorbonne universitet! :) vi får börja maila eller nått? vill veta allt allt allt, är bröderna snygga eller? ;) PUSSSS! <3

Mina kära besökare