fredag 9 maj 2008

the hills - min fredag


Okej, programmet är varken vare sig särskilt intellektuellt stimulerande eller djupt. Det skildrar inte samhällsproblem, bara några ungdomar som lever lyxugt i hollywood hills. Föresten kanske också detta är ett samhällsproblem? Nej usch, inga samhällsanalyser nu, det får jag nog av i skolan ändå och idag är det fredag... Det är just det "the hills" är för mig, det är min fredag mitt i veckan. Min paus från skolarbete och annat. Gillar även laurens stil skarpt.

Skönt med helg igen, nu är det inte många sådana kvar innan studenten! Nästa vecka ska det till att hållas i studentskiva, det blir Singstar och tema "Jag måste ha kommit fel...". Funderar på att klä ut mig till en ballerina som var påväg till en circus. Lösögonfransar, min svarta klänning som går djupt i ryggen, vita strumpbyxor, lockigt hår, ballerinaskor, rosiga kinder, och hittar jag på någon tylljkol så vore ju det bra! Känns som en stabil plan. Har en prickig kjol hemma med tyll under som jag använde på en 50-tals fest förut, skulle vilja få användning för den också någon gång. Vi får se vad det blir. Ska i vilket falll bli kul att ställa i ordning för fest.

Har fått balklänningen nu också föresten! Var jätteorolig innan att jag inte skulle bli nöjd, men nu känns det ganska bra ändå. Den är champange färgad med svarta detaljer som bryter av, modellen är tubtopp och den är även ganska utstående. Är lite sådär lagomt prinsessigt romantisk och elegant på samma gång. Så jag är nöjd. På studentklänningsfronten är det däremot lite sisådär. Har köpt flera stycken, men känner mig inte helt nöjd med någon. Funderar på att sy en istället, då får jag ju den som jag vill. Är dock ingen van sömmerska, men det kan väl inte vara så svårt att sy?

PUSS

Inga kommentarer:

Mina kära besökare